29-12-2015

Dichtersbankje


Dit is de Rivierenhof in Deurne, een uiterst fraaie omgeving op een boogscheut van de stad Antwerpen. Op de site Dichtersbankjes (even scrollen naar dinsdag 29 december) kom ik te weten dat de bank op deze foto voor mij bedacht is. Niet door landschapsbeheerders van dit schitterende Provinciaal Groendomein maar door mensen met een dichterlijke inslag. Op dit blog van Hans Mellendijk lees ik over het idee: ''Een verzameling bankjes geassocieerd met een dichter op grond van materiaal, model, situatie of locatie. Soms echter verwijzend naar een plek waar de dichter zat of gezeten zou kunnen hebben."
En inderdaad, ik zou net op die ene bank op een herfstdag na een wandeling over het domein – waar ik wel eens geweest ben – een moment samen met mijn lief de rust gevonden hebben die de zondag afrondde. Als ik de uitverkoren plek nú bezie, denk ik: samen met haar wil ik de rest van mijn leven mij hier blijven verpozen en inspiratie opdoen, eekhoorns zien klimmen, bosmuizen bladeren zien optillen. Geen betere omgeving, geen zaliger oord.

Foto: Bert Bevers 

Geen opmerkingen: